cz | en

Kvalita

Ekologie

Bezpečnost

Procesy

HACCP

 

Úvodní stránka » Poradenství » Kvalita » Systém řízení informační technologie
- ISO 20000

Jakost - ISO 20000


Co je to systém řízení informační technologie dle ISO 20000?

Systém řízení informační technologie je orientován na organizace poskytující IT služby konečným uživatelům.
Norma ISO/EC 20000:2005 Informační technologie - Management služeb je první celosvětový standart, který se speciálně vztahuje k managementu služeb IT a zaměřuje se na zlepšování kvality, zvyšování efektivity a snížování nákladů u IT procesů. ISO 20000, které vzešlo ze standardu BS 15000, popisuje integrovanou sadu procesů řízení pro poskytování IT a obsahově se řídí ustanoveními IT Infrasturcture Library (ITIL).
Norma ISO 20000 existuje ve dvou částech. První část je určená pro posuzování a případně certifikaci IT služby, druhá část slouží jako návod pro zavedení funkčního systému.

Přínos?

  • Standardizace procesů a zefektivnění činnosti při poskytovní IT služeb
  • Získání uceleného přehledu o nákladech IT služeb pro jednotlivé skupiny uživatelů
  • Optimalizace procesů poskytování IT služeb
  • Získání konkurenční výhody před ostatními poskytovateli IT služeb
 
Copyright 1996 - 2017 Quality centrum, spol. s r. o. | Tvůrce webu Jiří Hron